torsdag den 2. december 2010

Bag kulissen hos Manostiles

Det er vores ambition at give jer læsere et lille indblik i tankerne bag det lækre og smækre boliginteriør vi serverer på cahetu.com. Vi er også selv ret nysgerrige, så vi gør det også for vores egen skyld :-) I denne måned har vi talt med Manostiles om deres kærlighed til mønstre og deres kommende kollektion.

Heidi og Mette fra Manostiles

CAHETU: I er vilde med mønstre - hvorfor?


MANOSTILES: Vi elsker mønstre fordi de skaber en stemning og hvis de mixes på kryds og tværs, kan dit hjem få et helt unikt særpræg som kun kan findes hos dig.  Vi prøver at skabe harmoniske og æstetiske mønstre og vi savnede at man ikke kunne få boligtilbehør med mønstre, der ikke ”larmede” så meget. Så fremover vil du altid kunne få vores ting i helt rolige, støvede nuancer som du aldrig bliver træt af, men også spraglede pang farver som du kan skifte ud efter humør.



















CAHETU: Vi elsker jeres Manocans - hvor hentede I inspiration fra til dem?

MANOSTILES: Lysten til at have noget boligtilbehør, der ikke 'larmer', men som passer ind og understreger den stil du har. Med Manocan har det været vigtigt for os, at mønstrene kunne gå sammen, men også stå alene og stadig være stærke i udtrykket. Inspirationen og ideerne opstår egentlig bare udfra de behov, vi ønsker at stille – nemlig behovet for fint opbevaring i hjemmet.
  
CAHETU: Hvad arbejder I på lige nu?

MANOSTILES: Vi arbejder på en Dining serie – indeholdende serveringsbakker, fade, krus, skåle og børnestel og madkasse. Faktisk er jeg (Heidi) lige nu på design retreat på Gl. Brydegaard på Fyn – for at koncentrere mig og fokusere på den kommende kollektion. Op til har jeg lavet en masse resarch på de trends og farver, der kommer næste år, og det tager jeg så med i min designproces. Jeg genbruger nogle af vores eksisterende mønstre på nye måder, men laver også helt nye mønstre. Det er den allersjoveste del af mit arbejde, men også den sværeste!

CAHETU: Kan vi få en lille appetitvækker på, hvordan mønstrene og farverne kommer til at se ud? 

MANOSTILES: Mønstrene bliver ekstremt feminine, jeg forsøger at gøre melamin 'sexet' og det kan være ret svært, da det jo ikke er det mest spændende materiale. Og farverne har jeg slet ikke lagt mig fast på endnu, men der bliver helt klart både den afdæmpede serie og den mere farverige serie. De billeder I kan se, er virkelig kun skitseringsfasen og intet ligger fast – men sådan ser det ud på design retreat :-)























CAHETU: Hvornår kommer disse skønne sager på markedet?

MANOSTILES: Messen til feb. Så glæd jer:-) 

CAHETU: Og det gør vi - hvad med jer???

1 kommentar:

  1. Dorthe Andersen04 december, 2010

    Jeg har allerede købt de fine dåser af jer og er ligesom jer helt tosset med dem. Det lyder spændende med børnestel og madkasse - det vil jeg glæde mig til at se.

    SvarSlet