mandag den 11. april 2011

Bag kulissen hos By Nord

Stilheden på bloggen de sidste par dage har dels skyldtes det gode vejr :-) men også, at det er væltet ind med fantastiske varer fra By Nord. Vi synes selv de er noget ud over det sædvanlige og har derfor valgt at spørge designer Hanne Berzant lidt ind til hendes inspirationskilde denne sæson.

Her kan du først se de skønne nye puder og længere nede kan du læse Hannes svar på vores spørgsmål og se hendes private inspirationsbilleder. God fornøjelse.











Her får du Hannes svar på vores spørgsmål!

Hanne, du har designet seks nye puder med fotoprint fra Island. Hvordan fik du den idé?
Jeg har længe ville på en inspirationstur til Island og i oktober sidste år tog jeg afsted med min mand og fotografveninde Mew. Jeg ville prøve at mærke den vilde natur på egen hånd, og det blev en kæmpe oplevelse. Den rå, barske natur og vilde lys gav mig en fornemmelse af, at naturen fylder mere end menneskets tilstedeværelse. Vi fotograferede løs i 3 dage og valgte også at gå tæt på naturen som fortæller sin helt egen historie.

Hvordan arbejder du helt konkret med at skabe et print som dem fra Island?
Jeg gennemser nøje alle fotos og prøver at skabe en rød tråd- det er ikke helt nemt at formalisere alle smukke billeder til print. Det kræver et grafisk øje og et overblik, som jeg igennem mange års arbejde har oparbejdet mig.

Hvorfor passer disse puder helt perfekt ind i By Nords koncept?
Fordi de er rå og fordi farverne er nordiske.

Kan du løfte sløret for, hvad du arbejder på til næste sæson?
Jeg arbejder på nye spændende strukturer fra naturen – og så arbejder jeg på masser af julepynt med inspiration fra de nordiske skove.

Hanne har givet os lov til at vise hendes private billeder fra inspirationsturen til Island. Billederne er taget af fotografen Mew












2 kommentarer:

  1. Spændende og et godt interview. Elsker at høre om idéerne og historeien bag ved produkterne :-) Ha' en god dag! /heidi

    SvarSlet
  2. Mange tak - og ja, det gør vi nemlig også. Og det er da interessant, når produkterne på den måde er formet af virkeligheden.
    Ha en god dag. KH Camilla

    SvarSlet