onsdag den 25. maj 2011

Drik løs og støt et godt formål

I sidste uge var jeg et smut på Bornholm med min mand, mens Camilla passede Cahetu! Vi er nyforelskede i Bornholm og elsker alt der har med den ø at gøre. På et af vores mange besøg på diverse lækre restauranter og cafeer faldt jeg over de mest fantastiske drikkevarer fra Bornholms Mosteri - og jeg synes lige jeg vil dele den rørende historie bag. For ikke nok med, at de har lækker emballage og smager himmelsk, så støtter købet af dem faktisk også et rigtig godt og prisværdigt formål.

Siden 2006 har bornholmere på understøttelse eller med handicap nemlig kunnet arbejde på Bornholms Mosteri som er et kommunalt projekt i Svaneke. Der beskæftiges op til 15-20 personer, som har behov for at arbejde og lære i deres eget tempo. Projektet er i dag blevet en stor succes og leverer til restauranter og cafeer i København og flere steder på Sjælland. Udover lækker cider og saft, så producerer Bornholms Mosteri også honning og marmelade.

Jeg blev naturligvis nødt til at købe nogle flasker med hjem, så Camilla kunne smage!

1 kommentar:

  1. Mmmm, ser lækkert ud :-) Ha' en dejlig dag! Knus; Heidi

    SvarSlet